Nieuws en blog

18 apr 2017
Website vereisten

Doe de test met jouw website, voldoe jij aan deze vier vereisten?

Elk bedrijf zou een website moeten hebben, zeker in deze tijden van het online leven. Heb jij al een website laten maken en je wilt weten of jouw site voldoet aan de eisen die tegenwoordig gelden? Goed zo, lees dan zeker verder, want in dit artikel lees je welke zaken jouw website succesvol zullen maken.

Een logische domeinnaam

Eerst en vooral is een goede domeinnaam belangrijk. hebjeeendomeinnaamdieerzouitziet.be, dan kan je maar beter eens overwegen om die te veranderen. Een korte en krachtige domeinnaam is gemakkelijker te onthouden. Is jouw bedrijfsnaam iets langer, gebruik dan eventueel een liggend-streepje om woorden te scheiden van elkaar. Je kan er ook voor kiezen om een belangrijke zoekterm in jouw domeinnaam op te nemen. Hiervoor wordt er best een zoekanalyse gemaakt. Zo kan je te weten komen hoeveel keer een bepaald zoekwoord gezocht wordt. Als creatief bureau kunnen we jou hier zeker bij helpen.

Een duidelijke boodschap op jouw landingspagina

Zorg steeds voor een duidelijke boodschap op jouw landingspagina. Of dit nu de homepagina is, of een andere landingspagina, de boodschap moet in één oogopslag duidelijk zijn, voor elk type bezoeker.

We onderscheiden 4 types bezoekers

  1. De logische klant: De klant gaat doelgericht op zoek naar prijzen of iets wat hij nodig heeft. Je kan dus maar best maken dat de nodige informatie er is.
  2. De creatieve klant: Hierbij zijn kleuren, uitvoering en gevoel de heersende factoren. Ze gaan af op beelden en video’s.
  3. De praktische klant: Gaat het liefst “praktisch”-gericht te werk. Liever geen lange verkoopsgesprekken, maar snel afgehandeld.
  4. De emotionele klant: Is sterk beïnvloedbaar. Alles kan snel perfect in orde zijn, maar het omgekeerde kan ook.

Call to action buttons

Een call to action is een button, telefoonnummer of iets ander op jouw website die oproept om een bepaalde actie uit te voeren. Meestal zal dit een button zijn die je doelgericht naar een bepaalde pagina stuurt. Zijnde om iets te kopen, om contact op te nemen, om bepaalde inhoud te lezen of te bekijken, of om iets te downloaden.

Zoekmachine optimalisatie

Wil je dat jouw website goed werkt en voldoende klanten of leads opbrengt? Een zoekmachine optimalisatie kan je daarbij zeker en vast helpen. Mits enige kennis kan je zelf jouw website zoekmachine-vriendelijk maken. Een eerste begeleiding is hiervoor noodzakelijk. Lees alvast waarom je geen bezoekers op je website krijgt.

Geen tijd hiervoor? Wij doen het ook voor je. Contacteer ons voor meer info.

 

quindi